Meer over onze samenwerkingen en nieuwe ontwikkelingen.
Uitgelicht
Uitgelicht
Eurocross MSC op Zorg & ict beurs
<p id="isPasted">Op 8 t/m 10 april vindt in de Jaarbeurs Utrecht de Zorg & ict beurs plaats. Eurocross Medisch Service Center is erbij, samen met partner Platform24. Al twee jaar werken Eurocross Medisch Service Center en Platform24 intensief samen aan een veilige, gebruiksvriendelijke online zorgoplossing. Het MDR-gecertificeerde platform van Platform24 biedt patiënten de mogelijkheid om digitaal te triëren, te chatten of te videobellen met een Eurocross-verpleegkundige, en zo snel te bepalen of zelfzorg volstaat, contact met Eurocross nodig is of dat een afspraak bij de huisarts gewenst is. Daarnaast maakt het platform thuismonitoring mogelijk bij bijvoorbeeld chronische aandoeningen, waarbij Eurocross de medische service kan leveren. Bezoekers kunnen ontdekken hoe deze unieke combinatie van zorgdienstverlening en innovatief platform de zorg toegankelijker en efficiënter maakt!</p>

Eurocross Medisch Service Center op NedHIS
<p>Op woensdag 19 maart is Eurocross Medisch Service Center (MSC) te vinden op het NedHIS Congres, een congres over huisartsenzorg. De collega’s spreken daar met bezoekers en willen onder de aandacht brengen wat het Medisch Service Center kan betekenen voor de huisartsenzorg.</p><p>Met onze zorg op afstand diensten zoals digitale triage, thuismonitoring en patient-onboarding, helpen we patiënten om meer gebruik te maken van digitale diensten. Zo ontlasten we zorgprofessionals, waardoor zij meer tijd over houden voor hun patiënten en minder werkdruk ervaren.</p><p>Meer weten? Neem gerust contact met ons op. </p>
DEARhealth en Eurocross slaan de handen ineen
<p>Zorgtransformatie gebeurt niet vanzelf. Om de digitale transitie in de zorg écht impact te laten maken, slaan DEARhealth en Eurocross de handen ineen. Samen werken we aan een efficiënter en persoonlijker zorgproces, waarbij we niet alleen de patiënt centraal stellen, maar ook de werkdruk voor zorginstellingen verlichten.</p><p>“We zijn enthousiast om de samenwerking met DEARhealth te starten. Samen delen we de ambitie om de werkdruk bij zorgverleners te verlagen en de toegankelijkheid van zorg voor patiënten te verbeteren.” – Tito Franchetti, Sr. Manager Operations Eurocross Assistance<br><br>“De hands-on aanpak van Eurocross past exact bij het DNA van DEARhealth; Hybride zorg optimaliseren waarmee het beschikbaar is voor iedereen. Slimme zorg vraagt om slimme samenwerkingen en netwerken zoals deze." – Mirjam van der Steen, Managing Director DEARhealth</p><p>Met het DEARslim-zorgpad en het Medisch Service Center van Eurocross zorgen we gezamenlijk voor: </p><ul><li>Een zorgvuldige en eenvoudige start van digitale zorgpaden voor patiënten.</li><li>Persoonlijke begeleiding bij thuismonitoring, waardoor hybride zorg voor iedereen toegankelijker wordt.</li><li>Zorgprofessionals die zich kunnen focussen op wat écht telt: het leveren van zorg.</li></ul>
Eurocross Medisch Service Center start samenwerking met Platform24
<p id="isPasted">Al twintig jaar biedt Eurocross zorg op afstand diensten, zoals personenalarmering, dubbele medicatiecontrole en ondersteuning voor medicijndispensers. In 2022 is het Eurocross Medisch Service Center opgericht om de activiteiten voor zorg op afstand verder uit te breiden. Door de stijgende zorgvraag en groeiende werkdruk, staat er veel druk op de zorgsector. Het Medisch Service Center ondersteunt zorgprofessionals om die stijgende zorgvraag aan te kunnen.</p><p><strong>Digitaal zorgplatform</strong></p><p>In Platform24 hebben wij dé innovatieve partner gevonden om zorgorganisaties met ons Medisch Service Center te ondersteunen bij het bieden van digitale zorg. Door deze samenwerking kunnen we een MDR-gecertificeerd zorgplatform bieden waarmee het voor een patiënt mogelijk is om te chatten of videobellen met onze zorgverleners, zelfzorgadvies te ontvangen na een digitale triage of thuis gemonitord te worden bij bijvoorbeeld een chronische ziekte. Het platform biedt ook mogelijkheden voor integratie met andere zorgsystemen en kan ingezet worden als digitale voordeur in de eerste lijn.</p><p><strong>Vergroten van de mogelijkheden van digitale zorg</strong></p><p>Wij geloven dat digitalisering helpt en ook nodig is om de zorg goed, toegankelijk en betaalbaar te houden. Maar wel op een manier die dichtbij de patiënt blijft staan, die gecertificeerd is en uitgaat van digitaal gemak.</p><p>Tito Franchetti, Eurocross Medisch Service Center: <em>‘Platform24 biedt de grootste B2B–oplossing voor digitale zorg in Noord-Europa en stelt zo (samenwerkende) zorgorganisaties in staat om – op schaal – digitale gezondheidszorg te leveren. Platform24 heeft veel ervaring met het ontwikkelen en implementeren van digitale producten en diensten voor de zorgsector. We hebben alle vertrouwen in een goede samenwerking en kijken uit naar de verdere stappen.’</em></p><p>Marijn Meuwese, Platform24: <em>‘We zijn sinds 2016 op verschillende plekken in Europa bezig met het transformeren van de gezondheidszorg met innovatie en technologie. We zien in Eurocross Medisch Service Center een betrouwbare en ervaren partner om zorg op afstand ook in Nederland verder te brengen.’</em></p>
Verpleegkundigen Eurocross beantwoorden vragen ex-corona patiënten
<p id="isPasted">Mensen met langdurige klachten na corona kunnen nu terecht op het vernieuwde patiëntenplatform coronaplein.nu. Verpleegkundigen van Eurocross zitten hier klaar om vragen van ex-covid-19 patiënten te beantwoorden. Daarnaast is informatie toegevoegd over andere veel voorkomende aandoeningen na corona.</p><p>De vernieuwde site is een doorontwikkeling van coronaplein.nl, waar mensen sinds mei vorig jaar al terecht konden voor informatie, advies en contact met lotgenoten. Dit digitale platform, een initiatief van Longfonds in samenwerking met de Long Alliantie Nederland (LAN), heeft inmiddels al meer dan 1 miljoen unieke bezoekers. “Met het vernieuwde coronaplein.nu willen we ervoor zorgen dat een nóg grotere groep coronapatiënten eerder en gerichter zijn weg vindt naar de juiste zorg”, zegt directeur Michael Rutgers van Longfonds.</p><p><strong>Nieuwe ontwikkeling: chatten met zorgverleners</strong></p><p>Om mensen met langdurige klachten na corona nog meer ondersteuning te bieden in hun persoonlijke situatie, introduceert coronaplein.nu een chatfunctie. Bezoekers van het plein kunnen dagelijks live hun vragen stellen aan ervaren verpleegkundigen. Deze chatfunctie wordt gefaciliteerd door Zilveren Kruis alarmcentrale Eurocross Assistance.</p><p>“Eurocross is expert op het gebied van het op afstand geven van advies over medische problemen in binnen- en buitenland. Wij zetten onze expertise ook graag in om mensen met vragen over klachten na corona te helpen”, zegt Nicole Bootsma, hoofd van het Medisch Team van Eurocross Assistance. “Via de chat op coronaplein.nu behandelen we vragen en geven we informatie op een laagdrempelige manier. Zo dragen we samen met Longfonds bij aan de juiste zorg op de juiste plek.”</p><p>Naast het toevoegen van de chatfunctie is de informatie op coronaplein.nu verbeterd en verbreed naar veel voorkomende aandoeningen na corona. Ook zijn er webinars en vodcast met zorgprofessionals toegevoegd.</p><p><strong>Ziektelastemeter</strong></p><p>Coronaplein.nu blijft toegang geven tot de ‘Ziektelastmeter Na Corona’, een instrument waarmee mensen hun klachten bijhouden en zo hun eigen gezondheid kunnen monitoren. Zij kunnen dit hulpmiddel ook gebruiken in gesprek met hun zorgverlener. De ‘Ziektelastmeter Na Corona’is het afgelopen jaar door 2500 personen meer dan 4000 keer ingevuld. Esther van Noort van Curavista: “We zien dat mensen die hun gezondheidsgegevens bijhouden in de ziektelastmeter en deze bespreken met hun zorgverlener, meer inzicht krijgen in hun gezondheidssituatie en gerichter geholpen kunnen worden.</p><p>Om de stem van de patiënt goed naar voren te blijven brengen, heeft Longfonds een speciale gebruikersraad opgericht. Ze werken nog steeds intensief samen met de Facebookgroep ‘Coronapatiënten met langdurige klachten, dat inmiddels 20.000 leden telt.</p>
Gezondheidsvragen? Eurocross geeft antwoord
<p id="isPasted">Per 1 april verzorgt Eurocross de dienstverlening achter de app Zilveren Kruis Wijzer. Onze verpleegkundigen beantwoorden vanaf vandaag de vragen die worden gesteld in de Zilveren Kruis Wijzer app. Dat zijn vragen over niet urgente medische zaken. Bijvoorbeeld over medicijngebruik, corona of zorg in het buitenland. Eurocross breidt hiermee haar dienstverlening rondom zorg op afstand verder uit.</p><p>De afgelopen periode is zowel bij ons als bij Zilveren Kruis hard gewerkt om de overgang voor te bereiden. Zo heeft hebben wij een nieuw dashboard ontwikkeld, genaamd Medidesk. Daarin komen de chatvragen binnen én kunnen de verpleegkundigen de vragen direct beantwoorden. Zilveren Kruis heeft op haar beurt een nieuwe app gebouwd die naadloos aansluit op dit nieuwe dashboard van Eurocross.</p><p>Gebruikers van de app merken niets van de veranderingen. Bij gebruik van de app na 1 april worden zij gevraagd om een update uit te voeren. Daarmee worden de wijzigingen aan de achterkant van de app automatisch doorgevoerd. Visueel verandert er niets.</p><p>Onze verpleegkundigen zijn er klaar voor: “Laat de eerste chatvragen maar komen!”</p><p>Over Zilveren Kruis WijzerDe app is voor iedereen, dus ook voor mensen die niet verzekerd zijn bij Zilveren Kruis. Met de app krijg je toegang tot advies van een Nederlandssprekende medisch expert. Of dat nu thuis is, op vakantie of tijdens een dagje weg.</p><p>Gezondheidsvragen kunnen via de chat worden voorgelegd. Bijvoorbeeld bij twijfel of het verstandig is naar een arts of ziekenhuis te gaan tijdens de vakantie. Met de app kan gelijk een foto worden meegestuurd van bijvoorbeeld een vreemd bultje of uitslag. De medisch expert van Eurocross beoordeelt dat dan direct en geeft advies. Maar ook bij vragen over een medicijn staan de experts klaar.</p>